Reklamfilm inger tillit

Många företagare frågar sig mer än en gång om deras strategi för marknadsföring är den rätta. Det kan vara svårt att svara på i vissa fall eftersom ett sätt måste testas innan det går att säga om det var en framgångsrik strategi. Därför görs det ett flertal undersökningar om vilken reklam som inger mest tillit, vad som får kunder att köpa en produkt och framförallt hur målgruppen ser ut för varje reklamkanal. Det som har hängt kvar sedan en längre tid tillbaka är den perfekta reklamfilmen. Med en reklamfilm i TV så får du automatiskt en fast plats i branschen, men blir reklamen misslyckad så är man istället ute på djupt vatten, därför bör du överlåta er reklamfilm till proffsen.

Det finns så många sätt att marknadsföra ute i världen och med nya digitala forum så ökar det varje dag. Något nytt dyker upp och vi hoppar på det tåget. Och visst kan det bli en lyckad marknadsföring om vår målgrupp är den yngre generationen. Har vi dock en mixad målgrupp så är risken ganska stor att vi istället tappar våra kunder. Det man bör göra inför några eventuella stora satsningar är helt klart att utvärdera vilka det är som köper era tjänster och ifrån vilka kanaler som de kommer. Det viktigaste är att ni har en övergripande koll om vilka era kunder är och hur ni bäst når dem. Reklam är inte bara ett sätt att få kunder att köpa produkter, det är också ett sätt att få dem att lita på er, och med en reklamfilm har vi full tillit till företagen.

På TV kan ingen ljuga

Lite så är det många konsumenter tänker och eftersom reklamfilmer överlag produceras under hårda regler så är det självklart en sanning i det. För att stärka ditt företag så behöver man en lyckad marknadsföring och de flesta ser reklamfilm som det sista steget, det behöver det inte alls vara. Med en bra reklamfilm så visar ni att:

  • Vi har råd att producera och sända vår reklam i TV, andra litar på oss och det bör ni också.
  • Med en rolig reklamfilm såsom ICA:s som gått i många år så visar ni även att ni har humor och kan skoja med er själva, detta brukar vara väldigt lyckat.
  • Med en jingel som fastnar så är ni på konsumenternas hjärnor när de är ute och går och till och med är ute och shoppar, de dras automatiskt till er för att ni gjort ett avstamp. Och det är minst sagt en lyckad strategi!